[O1] czy ma ktoś schemat wiązki tempomatu do tdi??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nocoty
    Classic
    • 2008
    • 8

    [O1] czy ma ktoś schemat wiązki tempomatu do tdi??

    Zamieszczone przez huwe
    umówienia się na wymianę podzespołu, a nie regulacje polegające na doginaniu pręta.

    Śmiem twierdzić, że sprawa skończy się podginaniem pręta.
  • jeeeest
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 16

    #2
    [O1] czy ma ktoś schemat wiązki tempomatu do tdi??

    Witam niedawno kupiłem sobie tempomat na Allegro ale niestety nie mam kabelków :cry: aby podłączyć sobie go a koszt na ebayu to jakieś 100zl jak za parę kabli to trochę dużo :idea: ma ktoś schemat takich kabelków wraz z numerami pinów do jakich mają być podłączone w Manetce(tempomatu)
    Z góry dziękuje POZDRAWIAM!!!

    Komentarz

    • speedy
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 396

      #3
      a kostke masz aby sie wpiac w tempomat ?

      koszt wiazki to jakies 35zl

      Komentarz

      • jeeeest
        Classic
        S_OCP Member
        • 2007
        • 16

        #4
        mam podobnie prośbę bo niestety od speedy nie doczekałem się !!!!

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          jeeeest, tutaj caly opis (po niemiecku) razem z schematem:
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • jeeeest
            Classic
            S_OCP Member
            • 2007
            • 16

            #6
            [O1] czy ma ktoś schemat

            sorki może nie do końca dobrze sprecyzowałem mam manetkę do tempomatu a nie mam wiązki (a nie chce kupować paru kabelków za 100zł) mam prośbę czy może mi ktoś napisać według tego schematu poniżej(w załączniku) które wtyki manetki połączyć z wtykami w instalacji w (podszybiu)
            Załączone pliki

            Komentarz

            • macieks
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 469
              • Octavia III (5E3)
              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

              #7
              po czesku rozczytasz?
              oznaczenia pinów we wtyczkach są cyferkami więc nie powinno być problemu
              Była: O1 1.6 MPI
              Jest: O3 1.2 TSI

              Komentarz

              • jeeeest
                Classic
                S_OCP Member
                • 2007
                • 16

                #8
                niby wszystko podłączyłem ale nie działa a w błędach silnika wyskoczył mi błąd 671 włącznik GRA-E45 co to może być?????

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  jeeeest, a sprawdzales czy manetka nie ma fabrycznego uszkodzenia (musial bys wszystkie przemierzyc)

                  [ Dodano: Wto 10 Cze, 08 11:18 ]
                  ....
                  Załączone pliki
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • jeeeest
                    Classic
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 16

                    #10
                    dzięki dariuspolo tylko jak by ktoś mógł mi opisać jak mam to sprawdzić w vag-com bo szczerze mówiąc dopiero zaczynam się zapoznawać z vag-iem

                    Komentarz

                    • macieks
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 469
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                      #11
                      jeeeest, połączysz się z motorownią, wejdziesz w bloki pomiarowe (08) i wybierzesz blok 066, w odpowiednim polu będzies zmiał wyświetlony stan przełącznika jaki otrzymuje komputer silnika (zgodnie z tabelką powyżej).
                      Możesz też poczytać ten wątek
                      Była: O1 1.6 MPI
                      Jest: O3 1.2 TSI

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        #12
                        Mam podobny problem:

                        Kolorki kabelków były inne niż w opisie z forum i zamontowałem tak:
                        1. niebieski
                        2. czerwono-żółty
                        3. żółty (podwójny) zamiast czarno-żółtego
                        9. biały
                        a czarno-niebieski nie miał pinu i wpiołem go w bezpiecznik 7,5A w kabel też czarno-niebieski.
                        Aktywowałem Vag-Comem i niestety nie działa.
                        Jak sprawdzam Vag-Comem to mam w kanale 6 tak:
                        OFF 000000
                        ON 000001
                        Trzymam RES 001001
                        Trzymam SET 000101
                        Hamulec 010001
                        Sprzęgło 100001

                        Czyli tak jakby druga od końca jedynka uciekła. O co chodzi? Zamieniłem któryś kabel czy manetka jest spaprana? Nie kumam do końca schematu: A20 to bezpiecznik, tak?? Co znaczy w tej niemieckiej tabelce trzeci wiersz?? "EIN" :shock:
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • macieks
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 469
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                          #13
                          Masmo, druga od prawej jedynka oznacza, że zaprogramowano prędkość (tak wnisokuję na podstawie tego opisu ze strony ross-tech.
                          Mogę zobaczyć jak wygląda to u mnie - ale najwcześniej jutro wieczorem
                          Była: O1 1.6 MPI
                          Jest: O3 1.2 TSI

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Zamieszczone przez macieks
                            Masmo, druga od prawej jedynka oznacza, że zaprogramowano prędkość (tak wnisokuję na podstawie tego opisu ze strony ross-tech.
                            Mogę zobaczyć jak wygląda to u mnie - ale najwcześniej jutro wieczorem
                            Może to głupie pytanie ops: ale jak się włącza tempomat? Bo może ja czegoś po prostu nie wciskam :roll: . Ma ktoś może pod ręką instrukcję?
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • macieks
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 469
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                              #15
                              Masmo, po rozpędzeniu do określonej prędkości (powyżej 30 km/h) ustawiasz na ON i wciskasz SET. Samochód powinien utrzymywać stałą prędkość bez konieczności naciskania na gaz.
                              Wciśnięcie i przytrzymanie SET spowoduje zmniejszanie prędkości, wcisnięcie i przytrzymanie RES spowoduje zwiększanie prędkości.
                              Nacisnięcie hamulca lub sprzęgła powoduje deaktywowanie tempomatu - później można wrócić do zadanej predkości wciskając RES.
                              Wyłączenie tempotamu - OFF
                              Była: O1 1.6 MPI
                              Jest: O3 1.2 TSI

                              Komentarz

                              • Masmo
                                L&K
                                • 2005
                                • 1145

                                #16
                                Zamieszczone przez macieks
                                ....ustawiasz na ON i wciskasz SET.....
                                Tak też myślałem.... W takim razie NIE DZIAŁA :evil: .
                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10964
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Masmo zobacz tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=tempomat
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #18
                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    Czytałem (na podstawie tamtego wątku montowałem) ale dalej nic nie wiem...
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10964
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Masmo
                                      Czytałem (na podstawie tamtego wątku montowałem) ale dalej nic nie wiem...
                                      patrz tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10621
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • conrad81
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 31

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Masmo
                                        Mam podobny problem:

                                        Kolorki kabelków były inne niż w opisie z forum i zamontowałem tak:
                                        1. niebieski
                                        2. czerwono-żółty
                                        3. żółty (podwójny) zamiast czarno-żółtego
                                        9. biały
                                        a czarno-niebieski nie miał pinu i wpiołem go w bezpiecznik 7,5A w kabel też czarno-niebieski.
                                        Aktywowałem Vag-Comem i niestety nie działa.
                                        Jak sprawdzam Vag-Comem to mam w kanale 6 tak:
                                        OFF 000000
                                        ON 000001
                                        Trzymam RES 001001
                                        Trzymam SET 000101
                                        Hamulec 010001
                                        Sprzęgło 100001

                                        Czyli tak jakby druga od końca jedynka uciekła. O co chodzi? Zamieniłem któryś kabel czy manetka jest spaprana? Nie kumam do końca schematu: A20 to bezpiecznik, tak?? Co znaczy w tej niemieckiej tabelce trzeci wiersz?? "EIN" :shock:

                                        A zdarzyło się komuś żeby po przełączeniu na ON był stan 000010 ?
                                        Oczywiście błąd w komputerze, że tempomat nie działa jest ale co z tego.
                                        Zasilanie podłączone na resztę operacji typu SET RES pedały gazu sprzęgła jest reakcja w 066. Ale za chiny nie potrafię wyzwolić 11. Manetka na 100% sprawna podmieniana z dwoma innymi nową i używaną ze sprawnego auta.
                                        Wiązka kablowa była ciągnięta do samego ECU na piny z instrukcji a i tak lipa
                                        Silnik AUM 2003 O1

                                        Komentarz

                                        • marekzu
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1412
                                          • Superb II combi (3V5)

                                          #21
                                          podobno do 1.8T jest jakas inna manetka niz do TDI - te inne manetki z jakiego auta byly?? z 1.8T czy diesel??

                                          nie kojarze teraz nazwy uzytkownika ktory byl u mnie montowac tempo i tez z tego nic nie wyszlo.

                                          Komentarz

                                          • conrad81
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 31

                                            #22
                                            Zamieszczone przez marekzu
                                            podobno do 1.8T jest jakas inna manetka niz do TDI - te inne manetki z jakiego auta byly?? z 1.8T czy diesel??

                                            nie kojarze teraz nazwy uzytkownika ktory byl u mnie montowac tempo i tez z tego nic nie wyszlo.
                                            Nawet jeśli to historia tempomatu jest taka...
                                            Oryginalny zestaw do benzyny kupiony w ASO z kabelkiem. Podłączana na próbe od TDI, zamawiana nowiutka w IC toprana też do benzyny (numer manetki jest identyko) różnica polega w wiązce.
                                            W moim AUM nie było kabelków od wtyczki do ECU. Mój kabel był o tyledłuższy i sam musiałem wpinać się we wtyczke ECU. Czego jestem 100% pewny. Kable dzwonione Piny wg schematów jakie tylko udało mi się znaleść. Dodatkowo mam ELSE no wszystko na TIP TOP a efekt...... dupa :evil: Jak deaktywuje tempomat w ECU to stany pokazuje tak samo tylko błąd nie wyskakuje.
                                            Czy ma ktoś może pojęcie po którym pinie idzie do ECU ta pierwsza jedynka? Może zmiana softu pomoże.

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 10964
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              tu masz rozpiskę


                                              musisz tak podłączyć żeby dwie ostatnie cyfry były jednakowe
                                              musi być 000000 lub 000011 nie może być 000010 lub 000001
                                              wtedy jest błąd przełącznika - niezrozumiały sygnał

                                              zdażyło mi się u jakiegoś klienta, że było 00000
                                              trzeba wtedy piny/przewody zewrzeć według w/w rozpiski
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • conrad81
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 31

                                                #24
                                                Tamten temat znam już od hoho nawet wydrukowany w warsztacie leży.
                                                Właśnie żadne zwieranie nie wywołuje mi tej 1 na końcu. Naprawdę sporo kombinowałem.
                                                Może być wadliwy soft? Znalazłem do tego sterownika w sumie ori softy tylko czy płacić 100 za flashowanie skoro jak zwykle może to nic nie dać. Już mi chyba tylko podmiana ECU została ale zabawa z przepisywaniem VINu jakoś mi się nie uśmiecha. Zresztą jeszcze sterownik którego nie mam

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 10964
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  coś mi się wydaje w takim razie, że źle wiązkę masz podłączoną
                                                  nie będzie to raczej problem z ECU

                                                  pin 7i4 w manetce mają być zwarte i podłączone do pinu 3 w skrzynce
                                                  podanie +12 na ten pin powoduje zapalanie 1 - 0001
                                                  dołączenie jeszcze do tego połączenia pinu 5 w manetce zapala 1 - 0011

                                                  podłącz bezpośrdenio 12V do pinu 3 w skrzynce i zobacz czy będzie 0001
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...